Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  قانون اقامت طلايي يونان چيست؟ قانون اقامت طلايي يونان چيست؟

saheleaftab

قانون اقامت طلايي يونان چيست؟

قانون اقامت طلايي يونان چيست؟

سال ها است كه يونان يك روش جذاب براي اعطا اقامت به متقاضيان اقامت در يونان و اقامت در اروپا پيشنهاد داده است و در چند سال اخير نيز همچنان اين روش به عنوان يكي از ساده ترين روش ها براي اقامت يونان مورد استفاده قرار مي گيرد. قانون اقامت طلايي يونان در سال 2021 نيز با قوت ادامه يافته است و برآوردها از هجوم بيشتر سرمايه گذاران براي دريافت اين اقامت حكايت دارد.

آتن، تسالونيكي، كرت و بسياري از مناطق ديگر يونان از جذاب ترين مكان ها براي خريد ملك در يونان براي بهره مندي از امتياز اقامت طلايي يا گلدن ويزا يونان در سال هاي اخير بوده است.

اقامت طلايي يونان نوعي اعطا اقامت يونان با روش سرمايه گذاري است. در اين روش افرادي علاقمند به اقامت در يونان و يا اقامت در اتحاديه اروپا با كمترين ميزان هزينه نسبت به ديگر كشورهاي اروپايي در يكي از بهترين كشورهاي اروپا يعني يونان اقدام به خريد ملك مي كنند و امتياز اقامت در اين كشور را نيز به خود اختصاص مي دهند.

طبق قوانين يونان افرادي كه حداقل 250 هزار يورو در يونان در حوزه املاك و مستغلات سرمايه گذاري كنند مي توانند از اين اقامت طلايي يونان استفاده كنند. در واقع اقامت طلايي يونان همان اقامت يونان از طريق خريد ملك است. در نظر داشته باشيد كه با اين ميزان هزينه براي خريد ملك در هيچ كشور ديگري در اتحاديه اروپا نمي توانيد اقامت دريافت كنيد و يا اگر چنين قانوني وجود داشته باشد شرايط زندگي در آن كشور با كيفيت و رفاه يونان همخواني ندارد. قانون اقامت طلايي يونان از سال 2013 پايه گذاري شده است تا با جذب سرمايه هاي خارجي اين كشور بتواند ضمن جبران خسارت هاي بحران مالي كه بر اين كشور وارد شد، همپا با ديگر كشورهاي توسعه يافته اروپا، بر بهبود شرايط اقتصادي و رفاه اجتماعي خود بيفزايد و رشد و توسعه روز افزون در يونان ايجاد كند. بنابراين اين سرمايه گذاري يك بازي برد برد است.

مطابق با قانون گلدن ويزا يونان، افراد با خريد ملك به ارزش 250.000 يورو در همان ابتدا يك اقامت دو ساله براي خود و خانواده درجه يك خود مي توانند دريافت كنند. همسر، فرزندان زير 18 سال و بعضا زير 21 سال و در صورت داشتن تمكن مالي پدر و مادر از امتياز اقامت يونان به همراه سرمايه گذار مي توانند استفاده كنند. با نگه داشت سرمايه در يونان در بازار املاك اين اقامت مرتبا براي دو سال بعد خود تمديد شدني است و بعد از 5 سال فرد مي تواند براي اقامت دائم يونان اقدام كند.

اقامت دائم يونان نيز بعد از 7 سال مي تواند به شهروندي يونان تبديل شود كه بايد شرايط لازم را فرد فراهم كرده باشد. مثلا با استفاده از قانون اقامت طلايي يونان فرد نيازي نيست الزاما در يونان اقامت داشته باشد تا امتياز اقامت يونان را دريافت كند اما در صورتي كه نياز به دريافت اقامت دائم و شهروندي دارد بايد حداقل در سال 180 روز در سال در يونان اقامت داشته باشد.

با اخذ اقامت دائم يونان فرد مي تواند در سراسر منطقه شينگن بدون نياز به محدوديت هاي جاري، سفر كند، فرزندان او مي توانند به صورت رايگان در يونان تحصيل كنند، از خدمات درماني و بهداشتي رايگان بهره مند مي شود، مي تواند در يونان سرمايه گذاري كند و يا مشغول به كار شود و حساب بانكي بين المللي باز كند و ده ها مزيت ديگر. امتياز اقامت طلايي يونان فعلا پا بر جا است اما اين امتياز هر آن ممكن است با تغيير قوانين اين كشور تغيير كند. بنابراين توصيه مي شود اگر به دنبال اقامت در اورپا هستيد روي گزينه يونان توجه ويژه داشته باشيد.

 

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/10/13 ساعت: ۱۲ توسط:saheleaftab :